onsdag, november 30, 2005

senast sedda

I måndags blev det film. Och choklad.För det är nog ett måste om man ska titta på "Kalle och chokladfabriken". Jag måste säga att jag tyckte om den. Väldigt skönt med barn som inte är så jävla goda hela tiden, även om själva Kalle var god så det skvätte om det, och hamnade högt på den orealistiska skalan. Men det gör ju hela filmen å andra sidan. "Straffen" barnen råkade ut för var extremt bra, mer sån´t! Hela Oompa Loompierna-grejjen känns som någon slags grej mot kolonialism, men det blev mest konstigt när de skulle hålla på och sjunga hela tiden.
Men jag kan konstatera att det är okej, Tim Burton får göra film av Roald Dahl. Det är det minsann inte många som får! Läser kidsen hans böcker idag förresten? Eller är det bara den där Harry som gäller? I så fall blir jag orolig. Har inte läst Harry Potter, Tanja Grotter eller Barry Trotter än, känner mig inte så sugen.
Har ambitionen att skriva in alla filmer jag ser och alla böcker jag läser här. Bäst att skriva det, så får jag lite mer press på mig själv. Presspress.

Inga kommentarer: