lördag, december 10, 2005

ikea kräver verktyg!

Jag är så besviken. Hela grejjen med IKEA trodde jag var, förutom platta paket och lura oss på sunkig korv, att man ska kunna montera ihop allt med bara händerna, eller möjligtvis med IKEAs egna lilla isektsnyckel. Men nej. Det började för sisådär sex månader sedan, då jag köpte en pall/trappstege. Där behövdes det minsann både skruvas med skruvmejsel, och inte nog med det, dessutom BORRAS! Man ska väl för sjutton inte behöva borra för att få ihop en IKEA-möbel? Visst, kanske inte, det kanske var jag som moterade ihop skiten fel. Tänkte jag, och förlät mitt älskade IKEA. Idag var jag där igen, och inhandlade bland annat lådor. Och döm om min förvåning, när jag packar upp lådorna, och inser att IKEA helst vill att man ska använda både skiftnyckel och skruvmejsel! För att få ihop några sketna papp-lådor! Självklart blev jag så arg att jag moterade allt med enbart mina fingrars råstyrka. Och den styrkan är, efter ett antal sekatörklipp, inte att leka med, så passa sig, IKEA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha. IKEA har ju helt tappat stilen. Det är vansinne att man ska behöva ha egna verktyg, jag är fullständigt på din sida. Du borde skriva en upprörd insändare till GP och skriva under med Vän Av Ordning!

Det är tredje advent och här strålar solen och jag sitter på balkongen i t-shirt. Min tidsuppfattning blir helt uppfuckad av det här landet, julstämningen har verkligen inte infunnit sig...

Anonym sa...

Svenskarna som byggde ett helt land med ett verktyg.

Ack att denna tid skall vara förbi.