tisdag, december 27, 2005

senast sedda 4


Okej, jag erkänner. Igår titade jag på "Wedding Crashers". Men Owen Wilson är ju med. Jag skyller på det. För själva filmen var ju... inte alls bra. Möjligtvis bra som tidsfördriv, om man ansträngde sig lite för att inte engagera sig, för då märkte man hur kass den egetnligen var.
Owen Wilson har varit med i riktigt bra filmer som "Life Aquatic", "Royal Tennenbaums", "Rushmore", men även filmer som typ "Anaconda" och Cable guy", som jag anser mig vara lite för kultiverad för att se. Man kan ju undra varför han ville vara med i dessa filmer, han som verkar så charmig, och har så knölig fin näsa? Kunde han inte lära sig att tacka nej när någon annan regissör än Wes Anderson ringer? Det är lite genant för ens film-snobberi att falla för en man som denna, och lite opraktiskt. Det blir så många filmer jag har så många förutfattade meningar om som jag måste se för att få se mer av denna karlakarl... Som egentligen inte alls är min stil, han ser ju skrämmande mycket ut som en australiensisk surfare!

Inga kommentarer: