fredag, december 02, 2005

träning

Idag var det äntligen dags att träna igen den här veckan. I mitt projekt "prova alla pass på friskis i Majorna", var det dags att gå på Medel 75 minuter. Det var ingen hit. Styrka säkert 40 minuter i streck, som i och för sig var jobbigt, men framför allt extremt långtråkigt. Hur många varianter på situps finns det? Jag tycker att det räcker och göra ett gång, inte om och om igen... Hela idén med friskis är ju att man byter rörelser och tempo ungeför var tionde minut, alltså precis när det blivit jobbigt och man börjar tröttna. det är ju därför man känner sig så bra och nöjd. Man pallar och det är roligt, för man vet att det är omväxling. 40 olika sorters situps tycker inte jag är omväxling eller roligt. Speciellt inte med en ledare som nog var den som var mest buskis av alla jag hittills träffat på.
Nu har jag "bara" nio vardagspass kvar. Om man räknar bort de som börjar klockan 20.00 eller senare, som sån´a trötta arbetare som jag inte orkar med, har jag sex pass kvar. Elva pass avklarade. Jag skulle behöva en termin till, för att hinna prova alla pass den här terminen. Krångligt. Men träningsvärk kommer jag likt förbanant få imorgon. I magen kanske?

Inga kommentarer: