måndag, januari 30, 2006

blogga mer

Jag har kommit på mig själv med att önska att vissa personer skulle börja blogga. I går var jag på födelsedagskalas, där min käre Farbror B underhöll oss alla. Han borde börja blogga! Och berätta hur han lyckats klara sig undan jobb de senaste 12 åren, ge tips på hur man bäst utnyttjar aktivitetsgarantin och håller sig undan de år det är valår. Och hur kassörskorna på banken i hans närmaste stora stad reagerar, då han identifierar sig med ett legg som gick ut 1991, och då det inte duger tar upp ett foto på sin son istället. Och om sin son som är så klock, och sin fru som är så klok, fast han kanske inte vill erkänna det. Om Löjliga Familjens ständiga bravader helt enkellt.
Har också framfört vissa påtryckningar till Ks ex A, han borde också blogga! Så himla rolig, och kan allt om populärkultur tror jag. En bra berättare är han med. Och så är det lite trist att vi inte ses så ofta nuförtiden, hans blogg skulle kanske kunna vara ett surrogat?
Och den där Kulturslackern, han kom visst aldrig igång med sin blogg. Synd.
Och så finns det ju de som kanske inte borde blogga men gör det ändå. Tur att internet är stort. Det är bara att blunda när man set något kasst.
(det här inlägget är tillägnat min gamla svensklärare, jag tror det var han som var kristen och åkte på motorcykelpoängpromenad med sitt kristna MCgäng och hade peruk, som hävdade att man inte kan börja en mening med "och". Det kan man visst, det blir skitbra.)

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Det där med att börja meningar på "och" är en grej jag funderat mycket på på sistone. Har fått lära mig att det får man inte göra. Likaså tror jag det är fel att börja med "men". Men jag tycker att det oftast blir bra ändå, så jag struntar för det mesta i det där.

Anonym sa...

Ha ha! Måste bara kommentera "kan allt inom populärkultur"! En rolig gissning mtp nedanstående "bekännelse" tycker jag! Har aldrig sett någon Star Wars, Sagan om ringen eller ens ett avsnitt av Vänner (beror verkligen inte på kultursnobberi, lapar gladerligen i mig OC och andra härliga såpor) har bara inte lyckats komma i kontakt med ovanstående populärkulturella milstolpar. Smickrande att vara nämnd som bloggönskemål av en upcoming blogger. Men är ju seg med såntdär. Har inte ens internetbank ju! Kul att läsa det du skriver hursomhelst.
/K's ex A

lisa sa...

internetbank... det behövs inte.
Ursäkta att du blir omnämnd som K´s ex A, jag visste inte vad jag skulle skriva annars så su skulle känna dig lagom träffad men inte uthängd.

Anonym sa...

Och jag vill att du läser min blogg.