söndag, januari 15, 2006

senast sedda 9

Var "Galen i kärlek", ännu en film som man som seriös filmsnobb-wannabe kanske inte får tycka om. Men jag tyckte den var rolig. Förutsägbar och klent manus, visst. Men Jack Nicolsson är bra som vanligt. Och det är det som gör filmen. Det passade perfekt på en tjejkväll med mamma och farmor. Fast vi har förmågan att fnissa åt det mesta. Eller hur?!?
Nu har jag sett två filmer på raken med Amanda Peet. Jag har nog lite svårt för henne, eller kanske bara för de rollkaraktärer hon spelat. Varför tror jag alltid att skådisarna är på riktigt, privat, så som de är på film?

2 kommentarer:

johanna sa...

Skäms för att säga det, men jag såg Wimbeldon häromdagen och tyckte den var ganska bra. Fast jag var riktigt bakfull, och det kanske kan ursäkta det mesta.

Hittills har det inte kommit nån snö alls, och det är sju plusgrader så jag tror att vädergubben har misstagit sig ganska radikalt på det där snöandet.

lisa sa...

okej, då vänder jag med plogen och åker hem till Majonra igen.