torsdag, januari 26, 2006

toastmaster

På bussen klockan 06:32 imorse satt det tre stycken mycket tuffa byggnadskillar, på väg till jobbet, på raffen tror jag. De sitter i ett sån´t där "mitt-emot-säte", där man sitter två och två mitt emot varandra. På den lediga platsen, brevid den hårdaste killen, har han...
en Brödrost! Helt öppet, han har inte ens en plastpåse till den. Detta är det enda han har med sig till jobbet, denna alldeles vanliga torsdag. Killen måste verkligen vara förtjust i rostbröd, om han tar med sig rosten till jobbet. Hoppas han inte glömde att ta med sig den hem igen, till kvällsmackan.

4 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Bra spanat. Jag har nog aldrig sett någon med en brödrost ute bland folk. Det kanske är ett undermedvetet, generellt tabu? En etikettsregel som djupt inom oss säger: "Det är fult att öppet visa sin brödrost bland okända människor". Ja så måste det vara. Det var därför du blev så chockerad.

lisa sa...

Ja, det kändes liksom lite väl intimt. Att han inte hade den i en påse heller.

Thérèse sa...

En gång såg jag en dansk kvinna som hade en smörgåsgrill alldelles öppet. Vet inte om det är lika intimt som att visa upp en brödrost bland folk men ändå

lisa sa...

visst är det något skumt med att gå omkring med hushålls"maksiner" så där! Annars hade du Thérèse aldrig kommit ihåg det...