lördag, januari 28, 2006

utmaning

Fick en utmaning av El Mango. Och den måste jag ju försöka anta.
Så här är det:
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1, Jag kan inte gå förbi en bäck utan att kolla om det är några fördämningar i den. Är det så, måste jag ta bord dem. Detta är ett släktdrag, tror jag. Det hörde till mina barndomssomrar att rensa bäcken vid torpet.

2, Jag är riktigt dåliga på att lära mig ladda ner. Har fått förklarat för mig hur jag ska göra 1000 gånger, men det blir ändå alltid fel på ett eller annat sätt när jag försöker (så det är ingen idé att sätta mig i finkan för det)

3, Jag är periodvis lite besatt av att spara på diverse från och kärnor i frukter, för att så dem och se om något kommer upp. Har till och med gjort morotstricket i nästan vuxen ålder

4, Är jag högt upp vill jag välldigt gärna spotta ner. Speciellt om det är vatten under, typ från Stena-färjor eller broar

5, Jag hatar syntetisk melonsmak. Förmodligen för mycket tresmaksglass i barndomen.

Utmana fem andra bloggare... Nja. Det vet jag inte om jag vågar. Men jag börjar med Jojjo och Kurage. Lite blygare inför folk som jag aldrig träffat på riktigt. Och så kan jag dra till med Örjan också. Det får duga.

7 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Bra jobbat. Du tänkte till märker jag. :-)

Mjukispolacken sa...

"Spara på frön och kärnor" haha, bäst hittills. Det låter ju faktiskt helt stört. Får väl se om jag är bättre själv...

lisa sa...

jag är trädgårdsarbetare, jag skyller på det. Det här hände mest innan jag fick ett helt bostadsområde att ta hand om...

Mjukispolacken sa...

Okej då förstår jag lite bättre.

lisa sa...

så om ni ser någon stå och peta ner vindruvskärnor i gräsmattorna så kan det vara jag...

Thérèse sa...

Vad är morotstricket?

lisa sa...

Det gamla hederliga morotstricket: Man skär av toppen på moroten, där blasten suttit, och lägger toppen med snittytan nerår på ett fat med vatten. Då växer det ut ny blast så småning om. en hit på dagis!