lördag, april 01, 2006

dumma sill

Jag hatar första april, eller närmare bestämt den idiotiska traditionen att luras då. Vad ska det vara bra för? Jag är jätte-lättlurad. Och det är lika pinigt varenda gång jag går på något lur, oavsett om det är dåligt eller bra. När jag var liten lurade min mamma mig att hon hade köpt en ny sorts varm choklad, med kaffesamk, ocha tt det hedanefter skulle vara den som serverades i hemmet. Jag vägrade smaka. SÅ klart. Det var nog där det började.
Inte nog med att jag är lättlurad, jag är dessutom väldigt dålig på att tänka ut bra april-skämt. Mitt bästaste lur är att lura min sambo att det står någon i hissen när vi står och väntar och hissen kommer ner. Så där kul. Och dessutom går han inte på det lägre.
Vill bara att den här dagen ska ta slut, så jag slipper bli lurad. Men det var i alla fall inte jag som nästan gick på GPs aprilskämt. Så ett och annat kanske jag lärt mig med åren. Förr i tiden brukade jag aldrig fatta vilket som var skämtet i första april-upplagan.

Inga kommentarer: