tisdag, april 18, 2006

låtar som är så där

Jag börjar bli lite orolig för min hjärna. Den plågar mig lite väl mycket. Inte nog med tvångstankar och annat, nej, det ska bjudas på musik också. De senaste dagarna har jag haft följande hits på repeat i huvudet:
Millenium 2 med Markoolio (Åh, millenium två, då e så på, å å å allt kan hända då)
Dans på Brännö Brygga (Mest början; kors vad det vimlar av segel idag....)

Bubblare: Diverse körövningssånger, som Signore och I´ve got a head like a ping pong ball.

Varsågoda kära vänner, där fick ni något att nynna på.

Sedan läste jag lite i Fass, om en astma-medicin jag börjat ta. Kolla in biverkningarna:
4.8 Biverkningar
Upp till 10% av behandlade patienter kan förväntas få biverkningar av lokal karaktär.

Vanliga (>1/100) Luftvägar: Candidainfektioner i munhåla och svalg, halsirritation, hosta, heshet.

Sällsynta
(<1/1000) Allmänna: Angioödem

CNS: Nervositet, rastlöshet, depression, beteendestörningar


Där har vi förklaringen. Jag ber härmed om ursäkt för allt jag kan tänkas komma på i framtiden. Nu vet ni, jag är inte längre att lita på. Frågan är om jag ens går att ha i möblerade rum.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tänk då att ha en hejjaramsa i huvudet som går:


Kåbergs flickvän heter Per Ledin , heter Per Ledin , Per Ledin.

Och man är hemma i sin lägenhet??!!?

lisa sa...

aj aj aj!
Nästan som att ha slagordet "Stoppa rasismen nu -hej!" på hjärnarn.
Men jag förstår inte, är det en tjej som heter Per Ledin? Och jag blir lite rädd.

Anonym sa...

läs mina hockeyposter så vet du vem Per är :)

Cliff Hanger sa...

Jag skulle rekommendera tvångströja. :-)

lisa sa...

jag har nu förstått vem den där Per är. vad jag undrar är om det finns någon tvångströja för hjärnan? Skulle vara något för mig i så fall.