torsdag, april 20, 2006

trädgårdsbimbosar

Varför måste man tvunget ha en flamsig, vimsig, tramsig tjej som programledare och en ordentlig, kompetent man som trädgårdsmästare i samma program? Tv 4s Äntligen Trädgård för mig tokig!
Förra säsongen vad det Linda Isaksson som ledde det hela. Hon skröt om att hon inte ens klarade av att ha balkonglådor, och tramsade runt så det var ja, jävligt pinsamt att se. I år är det MTV-Ulrika, som bland annat varit med i Silikon som får stå för bimbofieringen av trädgårdskunnandet. Idag planaterade de sallads-plantor. Då kan man ju lika gärna köpa salladen i kruka på ICA. Hon pratade också om att odla, när hon menade plantera. Tillsammans med trädgårdsmästaren byggde de en flott köksträdgård, men nej, jag är inte imponerad. Det är ju ingen match när man lägger så mycket pengar på det! Det mest ironiska av allt är att programmet sponsras av Round Up. Det lär ju behövas om folk går på det som sägs och görs i programmet.
Det mest sorgliga är att det finns hur många bra och extremt kompetenta brudar som helst som skulle vetat vad de snackade om, men ändå väljer tv4 år efter år att ha bimbosar som programledare och män som trädgårdsmästare. Jag tror jag måste sluta se på tv, jag blir så upprörd. Eller vänta tills Gunnel Carlsson kommer tilbaka. Hon har åtminstone både hängbröst och kunskap.

5 kommentarer:

:sericea: sa...

åh jag håller med dig! vilket jävla våp!
"men asså, mennatte.. blir detlixom, såhära inte ett jättestort träd dårå lixom?" *tugga tugga tuggemi* *snurrar håret runt fingret, plutar med munnen o ser oförstående ut*

och klart att han skulle vara så manlig, handfast, klok o kunnig och hon bara dointa runt o vara en fager bifigur. blä!
Bring home the Gunnel!

Cliff Hanger sa...

Apropå hängbröst msåte jag få dra detta ordspråk (även om det är barnsligt och pubertalt): Bättre med en hängmatta i parken än hängpattar till marken. :-)

Annars håller jag med om att det är synd med bimbofieringen. Fast det är värre i t.ex. Spanien:
http://utrikes.blogspot.com/2006/01/spansk-tv.html

Anonym sa...

Vi hittade Vitsippor i Herkulesskogen, våren är här! Vår är ju också det första trädgårdsprogrammet på tv, men ack vad jag blev besviken! Töntigt och dyrt! Men farbrorns trädgård var jätte-fin!

lisa sa...

Mamma: ja, de första trädgårdsprogrammen är ett säkert tecken. Undrade just om det kommit några vitsippor tills den Stora Dagen. det brukar det ju alltid gjort, även om de får skottas fram av morfar...
El_M: ha ha, jag har nog barnslig humor i så fall.
Sericea: vi kanske borde slå oss ihop och göra det bättre?

:sericea: sa...

ja för helvete.
det skulle bli ett superduper program! :oD