tisdag, maj 23, 2006

att täcka upp en felsägning

Jag och K stod och pratade om hennes stulna cykel. Jag undrade om hon inte fått tillbaka den än. K sa något i stil med
-ja, tyvärr kan man ju inte ringa till den. Och syftade typ på att om någon snor ens mobil, så kan man ju alltid ringa och be dem lämna tillbaka den.
Då kläckte jag ur mig, inspirerad av alla dåliga skämt jag dragit om min älskade cykeldator:
-det är synd att du inte har någon GSM på den. Så du kunde spåra den.
Jag menade en så´n där navigeringsdator eller vad det heter. En GPS.
Snabbt som attan fick jag fortsätta meningen:
-eller msn, så du kan messa den.
Se där, vad man kan toka till det. Bara för att jag ibland är lite dålig på förkortningnar. Taktiken att skämta bort allt när man råkar avslöja sin dumhet är aldrig fel. Synd bara att det inte är så många som har den humorn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»