onsdag, maj 24, 2006

Kissa offentligt

Låg vaken i natt och tänkte på en sak. Det är lite synd om män. Som måste kissa i grupp. Vem kom på att det skulle vara så? Bara för att det är möjlilgt kanske det inte är så himla trevligt att kissa i grupp, på rad, i samma ränna? Jag tycker det verkar ytterst otrevligt. Hejdå, privatliv liksom. Stå där brevid vilt främmande karlar...
Tänk om det varit likadant på tjejtoan på krogen? En hel rad med toaletter, utan väggar emellan? Och kom nu inte och säg att vaddå, tjejer går ju alltid på toa tillsammans ändå. För det gör vi inte. Inte så att vi kissar i kors i alla fall. De flesta sminkar sig nog bara, vilket de däremot vekrligen borde lära sig att göra på rad, istället för att ockupera toan i evigheter.
Jag tror dessutom att det här pissoarandet uppmuntrar män till annan offentlig urinering, så där lite var som helst, bakom, eller för den delen framför, träd. Vilket jag tycker är något av det äckligaste som finns. Därför, anser jag, borde man slå igen alla rännor, bygga bås och ge män en chans att få kissa ifred.

Tack förresten till el_pedro, som fick mig att ligga vaken och fundera på detta. (och ursäkta för mina något barnsliga kommentarer...)

4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Fattar inte det med att gå två och två på toa... Har jag ALDRIG gjort. Varför liksom?

Anonym sa...

pissoaren kan vara ens fiende ibland då det ofta är trångt och man drabbas av det förödande kissestoppet.
man får helt sonika gå ut och försöka igen senare när man blivit übernödig.

fast sett ifrån ett massivt köande vid toaletterna så blir det ganska effektitvt

:sericea: sa...

det är då fan att folk ska pissa överallt. bara karlar med sina jävla snablar som halar upp den o ställer sig precis var som.
vet inte hur många vrår o skrymslen som bara stinker piss på jobbet och att spola/högtryckstvätta alla dom varje måndag är ju roligt och kostar ju en slant. parfymvatten räcker inte långt. stoppa in snabeln annars svingar jag min spade!

jag är så himla nyfiken på vilket bolag du jobbar på :o) tänk om dina äckelkollegor jobbar på samma bolag som jag, suck! knappt man vill söka om förflyttning nånstans när man hör det. kan ju fråga lite löst om det är kommunalt och troligen börjar på B, P eller F?
mystiken tätnar! :o)

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»