fredag, maj 19, 2006

ren och skär överlevnad

Har just hemkommit från en ovanligt ansträngande dag på jobbet. Och detta klockan 21.20! Anledning? Jo, vi har haft så kallad friskvårdsaktivitet.
Det började med "mingnel och fralla" klockan nio i morse. Anledningen till minglet var att chefen valt att förtränga att halva gruppen av arbetare har telefontid till klockan nio, och därför inte hann sluta upp förrän halv tio.
Halv tio: optimistkunbsult/organisationscoach föreläser. Han hade ingen som helst aning om hur det funkar på vårt företag, och pratade hela tiden i sportiga liknelser, vilket gjorde att minst hälften av oss inte förstod ett piss. Han refererade till råga på allt till basket, denna kvasi-sport, hela tiden.
Under en kort paus: vissa börjar smygsupa.
Klockan ett: lunch på det sunkiga sunkhaket. Ingen pratar med någon de inte brukar prata med.
Efter lunch: buss hämtar. Vi har ingen aning om vart vi ska, men vissa börjar redan bli dragna.
Vid halv tre tiden: Vi är framme. Vid något som kallas "Fånarna på Fortet", på Helvettesön. Do I need to say more? Fyllt av mer eller mindre förnedringsfyllda "käcka" aktiviteter.
Vid sisådär halv sex: ett jävla tjat om att jag ska duscha med en av gubbarna under en slang. Nej tack.
Vid sjutiden: middag.
Vid åttatiden: hem-åkning. Vissa sitter kalas längst bak i bussen, försöker hävda sin rätt att kalla diverse kunder för (ursäkta språkbruket): n********a. Detta för att provocera en stackars sommarjobbare, med ett förmodat förflutet i vänsteriströrelsen.
Oj, vad skönt det är att vara hemma. Vilken tur att jag har fritid.

5 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Haha... det är väl bara mysigt att säga "negerfitta" på jobbet då och då? Känns vuxet och passande. Eller snarare inte.

Anonym sa...

Fan det låter helt sjukt, jobbar du på en avdelning i helvetet, och vad har du gjort för att förtjäna detta!

:sericea: sa...

uh, visst att några blev bra kalas och fick skumögd blick förra året när hela distriktet åkte skaldjursbåt i hamnen, men icke i närheten av detta.
kan man inte hänvisa till nåt allergiskt besvär mot just jobbiga sociala sammahang på arbetet?

lisa sa...

jag känner att jag inte bearbetat denna upplevelse nog... när jag smält det hela och samlat mig såpass att jag kan gå in på de lite djupare detaljerna, sätta ord på helvettet, då kommer det en mer utförlig rapport.

Anonym sa...

oj.


oj helt enkelt.

kan det vara sämre än det här undrar jag?