torsdag, juni 29, 2006

oväntad inkomst

Fick ett brev idag. Från Försäkringskassan.
Återbetalning av ränta.
Försäkringskassan ska betala tillbaka ränta till dig. Det är ränta som du tidigare har betalat i samband med att du har fått... bla bla bla...
Ränta: 5 kr
Belopp som skickad med utbetalningskort: 5 kr

Utbetalning
Pengarna betalas den 30 juni 2006.
Övrig information
Utbetalningskort med belopp 1 - 50 kronor inlöses gratis hos Svensk Kassaservice.


Yes!
Oväntade inkomster är precis vad jag behöver nu när jag från och med idag är arbetslös. Men fem spänn? Vad har det kostat att skicka brevet? Och skickar de ut brev till de som ska få tillbaka en krona också, det verkar ju så? Generöst att man kan få ut cashen gratis hos svensk kassaservice i alla fall. Det hade ju varit surt att betala sisådär en femtilapp för att få ut fem kronor. Skit på er, Försäkringskassa och köp tuggumi för pengarna. Jag bjuder på det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, grattis! Hur känns det att vara rik?

Och vad gäller Bergsjön-inlägget så går det lite långsammare än jag tänkt mig med Göteborgs-inläggsserien... jag har tokmycket att göra! Men Bergsjön-guide kommer, var så säker. Jag har till och med varit ute och rekognoserat lite inför den.

SixesAndSevens sa...

5 spänn? Sweet! Sommaren är räddad! Alltid lika fånigt när man får ett fint påkostat brev från banken och så vill dom bara säga att man kammat hem 76 öre i ränta under året eller nåt...

:sericea: sa...

haha.
nu ska du skrika I'm rich, rich! med nåt galet i blicken.

Bergsjö-guiden? vadan detta?
jag kan göra en fortsättning med Kortedala. :o)

Anonym sa...

Så du fick 5 kronor - lucky you - jag fick bara 2...
Visst är det helt orimligt sjukt!

lisa sa...

mi_is: alla kan inte ha lika tur här i världen...