måndag, juni 12, 2006

skärpning

Jag måste lära mig att inte dra konsult-skämt på möten där majoriteten är just konsulter. Speciellt skämt om att jag, när jag slutat mitt jobb, ska komma tillbaka som svindyr konsult och berätta för de andra konsulterna om sopor. Dom uppskattar inte att inte veta bäst. Inte heller att man skämtar om dom. kan jag se till att lära mig det nu, så att jag kanske någon gång i framtiden kanske eventuellt kan bli tagen på allvar? (Hur ska det annars gå med min... obefintliga karriär?)

4 kommentarer:

:sericea: sa...

bah, det verkar ju överlag alltid vara folk som _inte_ har nån humor som jobbar där man själv jobbar.
pust.

Anonym sa...

Idioter har väl aldrig humor oavsett om dom är konsulter eller inte?
Själv är jag också konsult men vi brukar snarare dra skämt om oss själva minst lika mycket som andra gör det om oss.

Cliff Hanger sa...

Dagens horoskop för väduren: "Du går din egen väg, något som du är stolt över. Just nu orsakar det också en hel del konflikter runt dig".

lisa sa...

vad sjutton, min egen kommentar försvann...

sericea: där vi jobbar verkar ju vara ett extremfall...
Mr Backljus: De kanske var undantagen som bekräftar regeln? Jag kanske rent utav ska försöka med nästa konsultgäng också?
El_M: ha ha. Jag tror nästan att jag måste överväga att börja tro på horoskop...