lördag, juli 15, 2006

den lille rörmockaren

Kommer hem från semestern. Märker efter en stund att det är orimligt blött under handfatet. Och jojomen, det läcker. I skarven där pinnen till knoppen går in i röret. Droppar så det står härliga till, om man krämar på lite. En liten, liten flod som letar sig ner mot golvbrunnen. Kanske inte så konstigt att vi har fukt?
Nu kommer det fram, macho-komplexet i mig. Sambon börjar fråga om vi kanske känner någon som kan fixa, någon som är bra på sådant där med rör. Men nej. Klart jag ska fixa det. Kan själv. Som värsta femåringen. Så fort det är något som behöver göras; byggas, skruvas, lagas, hamras, sågas, konstrueras, fixas, som har det minsta lilla aura av grabbighet över sig, så kommer det. Kan själv! Jag ska minsann fixa både det ena och det andra. Inte be någon om hjälp, för hur svårt kan det vara? Nu sitter jag här och samlar mod. Imorgon ska det skruvas. Och fixas. Som den värsta Super Mario.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till med rörmockeriet.

vattenläclor är nog det tristaste som kan inträffa i ens hem. Hoppas det ordnas upp.

Cliff Hanger sa...

Ha ha, jag har anti-macho-komplex. Blir bara irriterad och påminns om att jag är ohändig och försöker snarast möjligt få nån annan att fixa det.

Lycka till!