söndag, juli 23, 2006

så mycket starkare än du

Igår gjorde jag något helt otroligt. Var på puben. (Jag tänker inte avslöja vilken, men jag kan meddela att jag inte har varit där någon gång tidigare, konstigt nog). Efter en och annan öl var det dags att kissa. Inne på toa var det ingen kö, själva toalett-rummet verkade ledigt. En titt på låset: Inget rött sken där inte. Men dörren var lite trög. Ja ja, det kan ju dörrar vara, den har väl slagit sig eller nå´t. Tänkte jag och tog i. Ryclte och drog lite halvhårt i dörren, men inte mitt allra hårdaste. Döm om min förvåning, när det satt en stackars tjej där inne. Kissandes. Och hojtandes: Det var jävlar vad stark du var! Jag hade lyckats dra sönder hela den haspen, som jag inte fattat att den suttit där, som ersättare för det vanliga låset som inte var riktigt funktionellt. Resten av kvällen fick alla brudar antingen hålla igen dörren åt varandra, eller förlita sig på originallåset, som visserligen gick att låsa, men det var inte lika pålitligt när det gällde att låsa upp. Annars öppnade sig dörren, sakta men säkert. Vilken kväll! Det är inte lätt, när man är så stark som jag. Jag vill härmed passa på att be alla berörda om ursäkt. Nästa gång ska jag knacka när dörren är trög. Förlåt.

5 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Hihi! Tufft! :D

lisa sa...

Tufft och lite pinsamt...

lisa sa...

eller hur?!?

Cliff Hanger sa...

Dig vill man inte möta i en mörk gränd.

:sericea: sa...

haha fräsigt.
jag har också fått höra att jag är stark. men det känns inte lika bra när det kommer från en kille som från en tjej. det blir lätt: "men vad stark du var då lilla gumman.."