torsdag, augusti 10, 2006

hipp som happ

Jag har kommit på det. Jag har friår! Inofficiellt friår! Då behöver jag inte ha dåligt samvete över att jag inte söker.. ehhh ... så där värst många jobb. Och förresten är jag utsparkad ur a-kassan fram tills den 21 oktober. Så innan dess tänker jag inte jobba häcken av mig. Så kom och ta mig om ni kan, arbetsförmedligen. Eller nej förresten, jag skojade bara. Jag är egentligen ganska rädd för AF. Borde egentligen ringa dem, men jag är rädd att de ska tvinga mig att gå på Datorteket. Eller praktisera hos någon sekt. Jag kan dock ursäkta mig med att det inte finns en endaste jobbannons som passar in på mig. Inte vad jag vet i alla fall. Jag vill bli trädgårdsprojektledarparkräddare. Eller verklighetskonsult. Eller något liknande. Kan också tänka mig att få betalt för att skriva saker.

Ska bara sluta drömma mardrömmar om mitt förra jobb. Sedan kan jag nog ta tag i resten.

5 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Vi är lite i samma båt... har också sagt upp mig och har "friår" :) Men du har väl anmält dig på AF? Det är väl inte förrän man gör det som karensdagarna börjar räknas? Eller nåt.

lisa sa...

Japp. Anmäld och klar. Så nedräkningen har börjat...

:sericea: sa...

jag har fått jobb som miljövärd i Stockholm. börjar om 3 veckor :o)

lisa sa...

oj! Det är bara att önska lycka till! På något kommunalt då eller?

:sericea: sa...

ja Svenska Bostäder i Stockholm :o)