söndag, augusti 06, 2006

Imorgon

Imorgon är sommaren slut. Resten av solen, baden, värmen och folkölen och grillandet, shortsvädret och svetten är bara bonus. Det är övertid. För nu är det minsann skolstart i luften. För att följa känslan har jaag letat efter en eller annan kvällskurs. Skulle kunna tänka mig att förkovra mig lite. Men vilka konstiga kurser det finns! "Hej Universum" på Halmstads Högskola, till exempel. Eller "Fysik för poeter" på GU. Ingenting för mig. Och de kursterna som jag kanske, med lite god viilja, skulle kunna läsa utan att det känns helt irrelevant och onödigt, de verkar lite för jobbiga. Grupparbeten och sån´t. Och laborationer. Usch. Får bli självstudier för min del. Dags att gå ut och köpa bänkpapper!

8 kommentarer:

Malin sa...

Vaddå "fysik för poeter"? På riktigt? Var är AHA när man behöver dom liksom...

Anonym sa...

asch, det är sommar i 2 veckor till för en del.

så ni vet.

SixesAndSevens sa...

Äntligen får man vara inne och se på tv på kvällarna... Apropå det, brukar du ladda ner filmer och tv och sånt? (Ska inte skvallra, jag lovar.) Undrar bara om du vet nåt bra "ställe" att ladda från... Behöver tips. Jag vill ha bänkpapper med hästar om det finns... :)

lisa sa...

Jag har en snäll sambo som sköter nerladdandet i det här hushållet. Väldigt praktiskt, men det medför ju att jag inte riktigt har lärt mig hur man gör. Men piratbyrån vet väl? Haqr hört ett rykte om att allt är beskrivet in i minsta detalj där.

Unknown sa...

Bänkpapper ja usch ja. Nu fick jag ångest. För min del är det verklighet. Om 2 veckor kommer jag vara i färd med att hjälpa 25 elever sätta bänkpapper i sina bänkar. Heltokigt!

lisa sa...

Dorran: åh, då kanske du kan tipsa om vad som gäller i bänkpappersvärden 2006? Är det hästar, glitter eller rätt och slätt racerbilar som är mest inne?

Unknown sa...

jag lovar att informera dig så fort skolan kommer igång men jag gissar att det blir samma tema som vanligt. Lite Nalle Puh, glitter och spiderman.

Cliff Hanger sa...

Jag har bestämt att det ska vara sommar fram till 1:a september. Då börjar jag jobba.