torsdag, augusti 17, 2006

pust

Jag har i flera månader gått och oroat mig för en sak. Det var någon som påstod något, som var på väg att skaka om min världsbild en hel del. Jag hade ingen aning om hur rimligt detta påståendet var. Tänkte att ja, det kan ju lika gärna vara jag som är naiv. Men idag tog jag mod till mig, eller fick tummen ur i alla fall. Snokade reda på lite hårda fakta.
Nej, den mjölken som kommer i paket märkta ekologisk är ekologisk. De häller inte i vilken mjölk som helst och hoppas att proportionerna mellan antal förpackningar eko-mjölk och tillgången på ekomjölk stämmer. De får inte blanda på något sätt. Det har KRAV bestämt. Tack Krav! Nu kan jag pusta ut. Det var bara det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

heheh silken bra affärside´ annars.
Blåsa alla på samma mjölk fast dyrara pris.


jag orkar inte vara miljöaktiv i fråga om mjölk, det får bli grön vanlig.

tur att det inte var sant iaf.

mattiasg sa...

men vem kollar KRAV?
det kanske är dom som är dom riktigt korrupta brickorna i detta spel?

lisa sa...

ja, det kan det vara. Är det inte lite sekt över dem?