fredag, augusti 11, 2006

äsch, jag är inte nödbedd....

Jag vet ju att ni så gärna vill veta.

4 arbeten jag haft i mitt liv:
Vårdbiträde
Museums-vakt
Tidningsbud
Telefonförsäljarer av ICA-kurriren

4 filmer jag kan se om och om igen:
Spring Lola
Delikatessen
Pulp Fiction
Wallace and Gromit: Osten är slut

4 städer jag bott i:

Göteborg
Västerås
Varberg (stad?)
Mölndal (minsann ingen förort om ni trodde det!)

4 tv-serier jag gärna kollar på:Kalla Fötter
Desperata hemmafruar
Scrubs
Livet kan börja

4 ställen jag vill åka till:
Paris
Grönland
Japan
Island

4 webbsidor jag besöker dagligen:
Diverse bloggar (fler än två)
Yahoo-mail
SMHI (försöker komma ifrån beroendet)

4 favoriträtter:
Potatisgratäng
Äppelkräm
Palak Paneer
Stuvade makaroner

4 ställen där jag trivs:
Utomhus
Framför datorn
På havet
På landet
(ja, det blev lite konstigt.)

Sådärja.
Tack el_p för den icke-utmaningen. Och jag? Jag utmanar alla.

(Plötsligt kändes det som om hela blogg-grejjen börjar bli en enda stor "mina vänner"-bok.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kände att utmaningen var riktad till mig! :)

lisa sa...

Bra! Ska kollas in.

Anonym sa...

tufft att utmana _alla_

lisa sa...

eller hur? Kände mig modig...

Anonym sa...

Nu är du bokutmanad också! http://helenas.dagar.se/index.php?show=dagbok&choice=1198 :)

lisa sa...

åhå, jag har längtat lite efter den där utmaningen. där fick jag så jag teg.