lördag, augusti 26, 2006

Varbergs Vidundret visade sig inte

Igår tog jag en sväng ner till Varberg. Efter allt för god mat, tog min käre far ner oss till Fästningen för promenad. För att vi inte skulle somna på vägen hem, vi är ju så tunga att bära in numera.
Perfekt, tänkte jag. Här ska göras ett och annat scoop. Dags att spana sjöodjur! Eller vad det nu är som gömmer sig i vallgraven. En gammal stubbe kanske. En mal. En utsläppt piraya. En gädda. Något som ätit för många giftalger och blivit muterad. Skelett och giftiga sälar. Ja, vad det än är i vattnet nedaför Bockstensmannens residens, så är det väldigt blygt. Inte alls i behov av att hävda sig.
Snålt, säger jag bara. Här åkte vi ändå från storstan, så vägrar djuret att visa sig.
Vaddå, tror ni inte att det finns ett eller annat odjur i vallgraven? Kolla här, och här. Det man läser i tidningen, och på internet, måste vara sant.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag hoppas att odjuret finns på riktigt och att det ynglar av sig. Den verkar ju äta måsar, fatta vilken grej!

lisa sa...

det är visserligen en behjärtansvärd egenskap. Men har du sett den... eh. eminenta serien Surface? Jag har varit lite, lite rädd när jag har badat hela sommaren.