fredag, september 29, 2006

Fel+fel=rätt

Idag skulle jag åka in till stora staden. Hur jag än väntade så kom det ingen nia, som jag skulle åka med. Det kom en trea. Vagnen man inte kan tycka om. Vagnen som alltid tar en omväg dit man ska. Men eftersom jag hade gott om tid och lever i en pensionärstillvaro, så tog jag trean ändå. Och minsann, döm om min förvåning, när den inte svängde "fel" efter HagaKyrkan, in på omvägen, utan svängde ner direkt mot BrunSparken! Föraren blev lite förvirrad, tror jag. Hon bara ropade ut i högtalarna "ÅH NEJ, jag har kört FEL! finss fniss fniss". Men det passade mig så bra. Rättvist!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Brun Sparken... hihi

Anonym sa...

jag gillar 3:an bättre än 9:an

troligtvis för att det är finare blå färg på 3:an?

lustigt

Anonym sa...

10an e bäst. För mycket Tynneredspack på 7an...

lisa sa...

trean är snyggare färg, det kan jajg hålla med om. Men tian? Den åker jag aldrig.

Den värsta spårvagnen av alla är ändå åttan. Jag hatar åttan.

Anonym sa...

Själv hatar jag 6:an... för den går så konstigt och har lurat mig att den går bra vid något pinsamt tillfälle.

lisa sa...

ja usch, sexan är lurig. Man fattar aldrig hur den går...

Anonym sa...

För att inte tala om mysteriet tvåan...

lisa sa...

Åh nej tvåan. det ryktas på stan att den är tillbaka, men ingen vet...

:sericea: sa...

men 6an o 7an är bäst
10an o 13on är skumma som fan.

Hanna sa...

Fast åttan har snyggast färg. Jag är fortfarande sur för att dom fuckade till fyrans gamla linjesträcka. Det var bättre förr.