tisdag, oktober 10, 2006

Favoriter

I min favoritlista på nyligen.se har jag 29 stycken bloggar. Sedan har jag en hög till med favoriter, som inte pingar. Med detta kan jag bara konstatera, att jag kommer inte att hinna jobba. Aldrig någonsin mer. Om ingen betalar mig för att läsa blogg. Det är dessvärre inte så troligt.

Vilka dom är allihop? Nä, det känns av någon anledning lite för privat för att lista. Det är lite som att ens läsdagbok, där jag skriver upp vilka böcker jag läst och lite vad jag tyckte om dem. Den vill jag helst inte att någon läser. Trots att jag inte har några problem med att berätta för folk vad jag läst. Det känns som om folk som skulle läsa en sådan lista skulle se något slags hemligt mönster och avslöja mörka, mystiska hemligheter om min personlighet, som jag inte ens visste om själv. Oviljan liknar lite min skräck för gymnasielärare. Gymnasielärare kan se rakt igenom en, avslöja allt. Även om det inte finns något att avslöja. Usch, det är läskigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar pinga, men det känns rätt fånigt varje gång. "Kolla här vad jag har skrivit!!"... Även fast jag bara skriver en massa blaj...

lisa sa...

Ja, jag är också lite kluven. Om man typ har skribit tre rader... Men det är ju helt ok, om man jämför med såna som pingar utan att ha skrivit något nytt alls...

Anonym sa...

jag lyckades klanta till det i söndags dock, pingade innan jag hade skrivit mitt inlägg :)

lisa sa...

En gång är ingen gång...