tisdag, november 28, 2006

O-Extreme-Homemakeover

Det pågår en inte alls så extrem makeover här i hemmet. Det är ingen som springer runt med megafon, ingen som råkat ut för något hemskt, inga hysteriska hemmabyggen, inga anledningar för en eller annan tår att trilla ner för kinden. Det är bara jag, på en pall, målandes köksväggarna. I lugn och ro. Jag målar med pensel och det blir sådär. Så målar jag med roller där jag borde målat med pensel och det blir bra. Nu är det gräddvitt i köket. Och jag blir bara lite trött i armarna, inget värre. När tejpen är borta och tidnignarna undanskaffade, ser jag att det blev fint. Målning är alltid fult innan tejpen är borta. Väntan på att få ställa tillbaka möblerna är alltid för lång.

10 kommentarer:

lisa sa...

Nä, gör inte det. Det håller det inte för. Jag är ingen målare, tyvärr. Fast det blev helt okej ändå.

Anonym sa...

Men hallå! Har du uppdaterat? Det senaste inlägget i RSS-flödet är "Pynt-förbud?". Det här håller inte, jag måste ju veta när du skriver! Atom-flödet funkar visst, byter väl till det...

Apropå långt hår så är det ju egentligen min hemliga dröm att ha tjockt och fint, långt hår. Men det funkar inte med mitt mjuka härke till kalufs. Blev faktiskt rätt skönt att kapa av skiten, jag känner mig inte så besegrad som jag var rädd att jag skulle göra efter kapitulationen som det ändå var...

Anonym sa...

åhå, då duktigt att ta bort tejpen direkt efter du är klar.

vi var så trötta efter att hallen var målad och "väntade med att ta bort tejpen så den blev ett med tapeten.....

mattkniven fick fixa till det :)

lisa sa...

Helena: Jag tyckte ditt hår såg långt ut även efter klippning, i alla fall om man jämför med mitt.
Det verkar vara något vajsing med uppdateringarna lite då och då, jag vet inte varför. Själv har jag inte brytt mig om att engagera mig i atom och rrs och allt vad det heter.

El_P: Vis av någon annans erfarenhet drog jag bort tejpen så fort som möjligt. Kände mig till och med lite stressad under själva målningen att tejpen inte skulle gå och få loss på ett snyggt sätt. Men det gick bra.

Cliff Hanger sa...

Det är en skön känsla att ha målat klart. :-) Min pappa var för övrigt målare, men det är inte ett intresse som gått i arv. När vi målade senast var det sambon som var drivande och hårdast jobbande (och den som helst ville måla om).

lisa sa...

Mycke målning i den nya lägenheten på G?

Vi på Kantarellen sa...

Min home-makeover , ska idag bli att hitta omtag till julgardinerna... och sånt kan ta tid.

lisa sa...

Det kan bli en utmaning!

Anonym sa...

Oj! Lever du i stenåldern då alltså, så att du verkligen går och tittar om bloggar uppdaterats? Kan varmt rekommendera uppdateringsflöden, särskilt med pluginen Sage till Firefox, då blir det så trevligt, så trevligt, att hålla koll på bloggar.

lisa sa...

Jag är ju så gammal :) Har inte brytt mig om att lära mig...