onsdag, november 08, 2006

Ring P1

Jag är den sista i hela världen som upptäcker underhållningsvärdet i Ring P1, jag vet. Men. Idag ringde det in en man som ville förbjuda ALLT flyg i hela världen, för människor BEHÖVER faktiskt inte hålla på och åka till Thailand och så. Sedan ringde en dam in och var väldigt upprörd över att det är modernt med svarta kläder. Hon hade sett så söta, fina flcikor på stan som var klädda i BEGRAVNINSsvart. På den här MÖRKA årstiden, dessutom.
Sedan ringde en man och klagade på snöröjningen. Och det får man faktiskt inte, om man aldrig kört snö själv. Då belv jag lite arg. Och jag känner lite att jag har en enastående kompetens som snöröjare som kommer att vara helt outnyttjad den här vintern. Och det känns både bra och dåligt. Jag kan inte upphöja mig själv till någon slags hjältestatus den här vintern. Det är kört.

9 kommentarer:

Anonym sa...

ring P1 är guld om man vill ta tempen på samhället.
jag hörde i somras en massa judeförakt och sedan hur bra judarna var och fram och tillbaka.
Fördomarna haglade åt alla håll.

härligt med folk som är arga och orkar ringa och klaga :)

Är Täppas tillbaka som programledare?

lisa sa...

Nix, det är Thomas Tengby. Han är väl... sådär.

Cliff Hanger sa...

Oj, oj, du skulle kunna bli bra arg på mig, med tanke på alla gånger som jag klagat på snöröjningen. Men så har du inte jobbat med snöröjningen i mina hoods heller, så (snö-)vitt jag vet.

Anonym sa...

Man behöver ju faktiskt inte åka till Thailand... Sant.

lisa sa...

Cliff: det är lugnt, som yrkeschaufför får man klaga. Lite.

Six...: precis

Kurage: Ja. ring in och säg det. Jag lovar att lyssna.

Anonym sa...

http://ringp1.blogspot.com/

sen så får alla som är födda i Norrland klaga på snöröjningen

lisa sa...

Pf? Pf som i PF?
Nä. i Norrland ska man vara härdad. Då får man aldrig klaga. Här nere i södern går det diverse skrönor om att norrlänningar är extremt tåliga och aldrig klagar på snön. Snälla krossa inte mina illusioner. Att norrlänningar aldrig klagar på snöröjning är ett av mina bästa argument...

Anonym sa...

Vi klagar givetvis på snöröjning där nere då den är ett skämt.

Ja PF

lisa sa...

Okej. Du kan få klaga. Men bara du.