fredag, november 17, 2006

Shopping

Idag ar det dags att åka på shoppingutflykt, till det där nya mitt ute i ingenstans. Det var mest MediaMarkt som lockade, resten kändes inge kul alls. Men MediaMarkt. Ojoj. Som ett mindre IKEA, fast med färdigmonterat och kanske inte helt inredningskorrekt utbud. Jag unnade mig själv en ny MP3-spelare. En som rymmer mer än enochenhalv skiva. Väldigt lyxig och fin, jag är lite kär. En ny mus, nästan en sådan jag ville ha, men den blir nog bra. Maken shoppade också.

Vad vi däremot inte shoppade, var den Stora TVn. Den i 80-tumsstorleken. Den kostade mer än vår lägenhet. 799 999 kronor. Och vad ska man med en så stor tv till när man inte har någon lägenhet att ha den i? Jag tror inte att den var speciellt fukttålig och man skulle ärligt talat inte haft så mycket nytta av den i den husvagn man fått flytta in i istället.

(Det blev en annan Tv istället. En lite mindre variant, som klär vårt vardagsrum lite bättre. En inte så grotesk sak. Snart visar den förhoppningsvis film också. Det ni!)

Inga kommentarer: