onsdag, december 27, 2006

Min överkvinna

Jo, jag har mött min överkvinna. Inte för att det på något sätt är frågan om en revolverduell i skymningen, som tur är. Men hon gör mig stum. Inte ett ord vill ut ur fingrarna. Jag har börjat läsa Hör bra hur ditt hjärta bultar i mig, och jag har tre saker att säga.
1. Det är den snyggaste boken ajg någonsinn hållit i.
2. Den är bättre som bok än som blogg.
3. Den får mig först att vara så inspirerad att jag först inte vet var jag ska börja, sedan alldeles tyst.
Jag ska smutta på den. Lite varje dag. Ransonera. Det är då det blir bäst.
När jag har läst klart ska jag investera i den matchande anteckningsboken. Så får vi se vilka stordåd det blir. Men jag tänker inte flytta till Frankrike också, någon egen stil får jag väl ha kvar.

Inga kommentarer: