måndag, januari 22, 2007

Brutet löfte

När jag jobbade med telefon så lovade jag mig själv att aldrig vara otrevlig mot telefonmarknadsundersökare/säljare eller vad det nu var. Det gårn ju attt vara trevlig men bestämt avvisande ändå. Det är ju onödligt att läga energi på att skälla.
Idag ringde de från Bredbandsbolaget för tredje gången inom en veckas tid, på dagtid. Det är inte mig de vill prata med, och varje gång har jag sagt att nej, ring inte på dagtid för den ni vill prata med är på jobbet då. (Jag vet ju att jag inte kan få dem att sluta ringa, det är den som samtalet gäller som måste säga NEJ). Idag var jag inte längre ett dugg trevlig. På något jäkla sätt kom de ändå fram till att de kommer ringa en gång till. Ikväll klockan sju. Jag tänker inte svara.

3 kommentarer:

Helena sa...

Det finns fördelar med att inte ha fast telefon. Inte ofta nån sån ringer på mobilen...

Själv ska jag försöka hålla löftet att aldrig ha nåt sånt jobb igen. Vi får väl se hur det går.

Anonym sa...

Tja, alla har rätt att balla ur nån gång.

Nästan omöjligt att vara konstant trevlig åt den kåren, hur mycket man än vill.

lisa sa...

Det går lätt som en plätt att vara trevlig... så länge de inte ringer.