tisdag, februari 06, 2007

Antingen eller

Antingen håller jag på att bli sjuk eller så har jag fått ont i varenda led, men mest i lillfingrarna och tårna, av att yoga. Jag tror jag väljer yogan. Det ska kännas och göra lite ont när man har tränat, och jag har haft mina dubier om huruvida svenneyoga kan kvala in i den stenhårda kategorin träning.

Hur som helst kan jag nu troligen med gott samvete skriva in yogan i min träningsdagbok på Funbeat. Och de tvåhundra minutrarna i veckan som jag ordinerat mig sjäv att fylla med träning har aldrig varit så lättfyllda. Och alla staplarna blir så fint gröna.

4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Du är duktig, sannerligen. Funbeat? Är det så kul som det låter? Kanske vore nåt för mig och fetröven att ge oss på...

lisa sa...

Det är roligare än vad det låter! Som en slags personlig tränare, fast inte en som står och skrivker på en, utan man har de där staplarna i bakhuvudet hela tiden och blir lite besatt av att nå sina mål, som man själv valt. För mig funkar det ypperligt.

karmajohan sa...

Ont i tårna av Yoga.. Gott! Svenneyoga får kvala in, det känns bra iaf;)

www.yogalabs.org

lisa sa...

Jag misstänker att tå-träningsvärken kommer av att jag aldrig annars är barfota...