måndag, februari 05, 2007

Hej jag heter Lisa och jag är SMHIknarkare


Hjälp!

Jag har börjat knarka smhi igen. Trodde att den tiden var över med tanke på att jag inte behöver gå ut längre, om jag inte vill. Att mitt liv inte vänds uppochner på grund av snö eller icke snö är ett faktum som borde fått mig botad.


Ändå sitter jag där. Och kollar in SMHIs hemsida som en tok. Och känner mig upplyst och viktig, när jag vet att det är snö att vänta. Något som alla som sett på tv det senaste dygnet säkert också vet. Eller de som fortfarande tror på GPs väder. Inte alls särskillt exklusivt med andra ord. Livsnödvändigt, däremot. Tydligen.


Precis när jag var som allra mest vårsugen.
I övrigt kan jag verkligen rekommendera SMHIs hemsida. Väldigt bra. Man kan få reda på allt. Om ni vågar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag bor med en väderknarkare, så jag kan det mesta redan.

verkar vara en feminim pryl det där med vädret :)

lisa sa...

Hm. Det är väl tur att vi tar vårt ansvar och uppyser er mindre vetande/intresserade i så fall?