fredag, februari 09, 2007

Jobba jobba joobba


Den här bloggen har utvecklats till mitt jobb. Väldigt roligt, väldigt inget alls betalt. Men att läsa andras bloggar är istället för att prata med arbetskamrater. Lite fint, och lite sorgligt. Ska det fortsätta så här, kan jag lika gärna bli ofräsch och finnig. Och dra ner persiennerna. För det här är ju ingen dagens outfit-blogg. Finns ingen anledning till fredagsfinhet än så länge.

Inatt drömde jag om en bloggare. Vi kan kalla honom Stationsvakt. Han var i stan opch hälsade på. Vi möttes på en fotbollsplan, och jag tog med mig honom och någon mer hem. Vi skulle fika. Men han gnällde bara över att det var så kallt på golvet, trots att jag virkat ett par väldigt tjusiga gråsvarta tossor till honom. Otacksamma jävel, tyckte jag och surade hela fikan.

Sturskan och jag pratade igår om bloggar vi läser men inte står för. Det är konstigt. Vissa människor lägger man ner en massa tid och engagemang på, men om någon annan frågar så skulle man aldrig erkänna. Vi läser sluskar, hippa mammor och modebloggar. Utan att säga det till någon. Det var skönt att lätta sitt hjärta. Skönt att ha en riktig kompis som också är nere med bloggarna. Till slut lät vi nog som vilka skvallertanter som helst. Man skulle lätt kunnat trott att vi diskuterade den närmsta bekantskapskretsen. När vi i själva verket dissekerade vilt främmande människors valda, exponerade, delar av sina liv. Och tuttar.

8 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Haha! I verkligheten skulle jag inte sura och tjura. Men jag skulle verkligen låta dig veta hur jag mådde. Hela tiden. :-)

lisa sa...

Hrmpf. Jag lägger upp en bild. På en annans tossor, men du kan ju tänka dig.

SixesAndSevens sa...

Tips mottages tacksamt. Alltså tips på bloggar så smaskiga/dåliga att man inte kan stå för dom! Jag vill läsa! :)

lisa sa...

Det avslöjar jag ALDRIG! Men du har säkert några du med...

Hanna sa...

You and me babe. You and me... [infoga valfri kärleks-filur]

Anonym sa...

hmmm, jag har halkat ur bloggsfären lite lätt, men i vissa studner får jag hålla med.
det läses en del bloggar som jag inte "är" men det är väl bara för att man kan och är nyfiken?

Per sa...

Erkänn att det är http://h-r-a.blogspot.com/
ni läser

lisa sa...

ElP: ja, jag började undra lite vart du tagit vägen...

Per: haha, nej. fel gissat.