tisdag, februari 13, 2007

Tre tankar om tid

1. Tiden som jag idag lyssnat på Karin Alvtegen "Skam" och förfärdigat meter efetr meter av virkat bös är egentligen väldigt lång. Cirka fem timmar, fast det har kännts som en kvart.
2. Tiden det tar för det nybakade brödet att svalna till ätbar temperatur, när man svultit hela dagen för att kunna njuta extra mycket när baket är klart, är kort. Fast den känns väldigt lång.
3. Tiden det är kvar tills nästa Greys Anatomy är äckligt lång, trots att jag mest satt med handen framför ögonen när jag såg det senaste avsnittet.

4. Bonustanke! Tiden jag inte skrev ett endaste blogginlägg på var cirka två dygn. Det känns alldeles lagom.

Ojsan.

Ehhh. Mellan mådag och tisdag är det ett dygn, vilket bevisar att jag är en tidspessimist utan dess like. Dags att äta. Tur att det inte var kavring i ugnen den här gången.

Inga kommentarer: