onsdag, februari 28, 2007

Utmanad

Saring, har en väldgit bra blogg. Dels är den rolig så där så man skrattar rakt ut, dels är den bra skriven som sjutton och får en att förstå och känna med, trots att det hon skriver om ligger väldigt långt ifrån det man någonsin varit i närheten av att uppleva.

Och nu har hon utmanat mig! Självklart bangar jag inte.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?

Många föredrar att linda garnet runt fingrarna Det är en basic-bok om virkning. Inte speciellt bra, men snygg.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?

Vår pizzeriatapet eller ett supersnyggt tidningsställ, gjort av en kompis.

3. Vad såg du senast på tv?

Leende guldbruna ögon, eller möjligtvis Aktuellt precis efter.

4.Utan att se efter gissa vad klockan är?

9:45. Rätt svar 9:34, tror jag, men mobilklocka har den konstiga egenheten att den går mer och mer före.

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?

P1 från köket, på så där retligt tyst att man inte ritkigt hör vad de säger.

6.När du senast var ute vad gjorde du då?

I går kväll. Gick hem från Mariaplan.

7.Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?

Min blogg.

8.Vad har du på dig nu?

Sunkkläder mestadels. Noppig kofta, GoDrowsy t-shirt(det är undantaget från sunket), underkläder, bruna joggingbyxor, egenvirkade tossor och dessa ständiga InterSport-strumpor. Vårt hem håller på att svämmas över av InterSport-strumpor.

9.Drömde du något i natt?

Säkert, men jag kommer inte ihåg.

10.När skrattade du senast?

Igår, på eller möjligtvis efter bio. Vi såg Linas Kvällsbok.

11.Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Loppistavla med två fiskare, stringhyla, marimekkohandduk som fungerar som tavla (det med björkar på), The Clash affisch, träfigur, bild på man med gevär.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?

Ja. Gran Canaria är konstigt.

13.Vad tycker du om den här utmaningen?

Bra. Förutom bokfrågan, den är lite konstig.

14.Vilken var den senaste film du såg?

Linas kvällsbok. Den var bra.

15.Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?

En större lägenhet. Någon som kom och gjorde matlådor om jag skulle jobba. Ett torp. Körkort till min man. Fred på jorden.

16.Berätta något om dig själv som folk inte vet om?

...Lång betänktetid... jag ångrar att jag opererade bort mellanrummet mellan mina två framtänder.

17.Tycker du om att dansa ?

Ja. Men helst inte ute på lokal.

18-19.Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?

Hugo resp Ellen kanske?

20.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Nix.

21.Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Ingenting.

22.Vilka fem personer vill du ska svara på dessa frågor?

De som känner sig manade.

2 kommentarer:

Saring sa...

Tack för trevlig läsning och innerligt tack för finord om min blogg! De värmer som mustig svampsoppa om hösten!

lisa sa...

Varsego det var så lite så. det var kantarellerna jag plockade i höstas, det är fint sting i dom.