tisdag, mars 13, 2007

Fel

Idag. Dolly-dagen. Och ändå är jag så arg och missnöjd att jag kokar. Saken blir inte bättre av att jag råkade ta lite för mycket astmamedicin.

Saker att vara arg på:

  • Alla JÄVLA barr som ligger på balkongen trots att jag skurade där igår. Satans bratsgrannar!
  • Den viktigaste biten till kamerabatteriladdaren är spårlöst försvunnen och den är säkert kvar på solsemestern.
  • Skitvädret. Sluta tjata om vår, det är så´n dimma att jag inte ser marken nedanför balkongen.
  • Folk som inte svarar på sms.
  • Köksstolarna som jag lagt så otroligt mycket energi på och som är så himla fina är ohjälpligt jättetrasiga allihop.
  • Tanten i garnaffären är ond.
  • Vardagsrumsgolvet är fullt av madrasser som jag inte ens tänker försöka rulla ihop och binda ihop och knö upp överst i klädkammaren, för då kommer jag explodera.
  • Jag har retligt lite för ont i halsen för att gå och träna.
  • Folk som lägger ut talböcker utan att numrera dem ordentligt, så att alla filer hamnar i oordning när man ska lyssna.
  • GP som skriver reportage som man måste lipa åt varje morgon.

  • PMS.

2 kommentarer:

Helena sa...

Man skulle kunna tro att sista punkten orsakar mycket av irritationen. Fast många saker ÄR jäkligt irriterande.. :)

lisa sa...

Man skulle kunna tro att det hänger ihop...