tisdag, mars 27, 2007

It´s a lucky day.

Köksstolar skulle inhandlas, i sällskap med en hel del annat viktigt på Ikea. En heldag, var det planerat. Och jag hade kanske mitt livs tur. Där stod de, på fyndavdelningen! Tre av de fyra stolar jag skulle ha! För halva priset, utställningsexemplar i perfekt skick! Kalaset blev 600 spänn billigare än vad det skulle blivit. Och när jag kom till hylla 29, fack 3, insåg jag att den fjärde stolen var den sista som fanns. Det är högst troligt att jag nu förbrukat hela mitt livs tur. Att det från och med nu inte blir någon mer tur, aldrig någonsin. Men det går nog att leva med. Jag är, mig veterligen, den enda i hela världen som haft riktig snortur på Ikea. Det känns fint, speciellt och samtidigt lite spännande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då är det bergets makt som fördelar denna IKEA tur då jag fått ta del av den också.

Vi fick den sista hyllan när vi införskaffade hyllor ovanför soffan.

Gråberget is the shit

lisa sa...

Åh! Vi har någon slags förtur hos IKEA-guden, vi på berget! Jag tror IKEA-guden blir impad, när berget kommer till Guden...

Hanna sa...

Kolers. Dom är skitsnygga.