fredag, mars 02, 2007

Yogakarman strikes back

Jag trodde jag var safe. Skulle ju på ett vanligt hoppochskutt-pass idag. Inte ens i Majorna, utan nere på Västra Hamngatan. Där borde inte yogakarman kunna nå mig.

Hela passet gick kalas. Bra musik till och med. Nästan som om jag skulle valt själv. Roliga rörelser. Lite mycket folk, men helt okej.

Sedan kom smällen. Jag skulle duscha på lokal, och det händer inte precis varje dag. Jag tränar ju nästan bara i Majorna, och där är det så nära att det är bäst att duscha hemma. Till Västra Hamngatan brukar jag cykla, och då är det inte heller någon idé att duscha innan man kommer hem. Min cykel vägrar dessvärre envist att komma hem från Mölndal.

Jag är skeptisk till att duscha på lokal, men idag var det ofrånkomligt. Till saken hör att jag äntligen blivit ganska bra på att svettas, något jag tidigare knappt gjorde. Och ju bättre kondidion man har, dessto mer svettas man, har jag lärt mig. Jag är därför nöjd och stolt över mitt svettande, trots att det defenitivt eliminerar alternativet att ta spårvagenen hem innan dusch.

Glad i hågen och smått darrig i benen kom jag in i det Lilla omklädningsrummet. Det lilla är mysigare och inte lika mycket offentlighet som det stora. Så står där en karl!!! Visserligen på en stege och utför någon slags hantverksmässigt kunnande. Men precis vid mitt skåp. Det hela blev lite mer bizarrt när han började vissla. På en melodi, inte busvissla alltså. Och där skulle jag näcka. Inte speciellt lockande. Men alla andra var så himla coola och klädde av sig och skuttade in i duschen. Och det är ju ganska fånigt att vara så pryd att man inte alls vill klä av sig om det står en hantverkare brevid på stege, fullt upp med att skruva och borra. Så jag bet ihop. Tänkte att på en badstrand är man ju nästan lika avklädd. Och avklädning i handduk var trots allt en konst man behärskade till fullo under de hemska åren av ens liv man hade gympa. Ja. Jag näckade inför hantverkan. Snabbt och diskret, sedan fort in i duschen. Oj vad jag känner mig frigjord. Och nu borde väl yogakarman ha jämnat ut sig?

4 kommentarer:

Hanna sa...

Men vafan! Så kan de väl inte göra. Jag är inte det minsta pryd, som du vet, men jag skulle nog inte alls tycka om att visa mig naken för någon alls på det där sättet. Han dessutom på en stege, fullt påklädd och visslandes??!

Oh no.

lisa sa...

Ska jag hålla mig stikt till sanningen så bör det kasnke tilläggas att det fanns ett annat omklädningsrum man kunde gå till, och att han inte såg in i duschen och inte var kvar när jag var färdigduschad. Men det känns fint att inte du heller skulle varit helt bekväm i situationen!

Helena sa...

Jag skulle nog bytt omklädningsrum...

lisa sa...

Jag ahde ju yogakarman att tänka på... annars hade jag bytt. :)