torsdag, april 12, 2007

7 + 7

Ha! Det finns två sjuor till utmaningen nedan.

Sjua nummer ett, från Lotten;

Sju saker jag saknar:
1. Förmåga att hantera fjortisar (Speciellt falsksjungande)
2. Riktigt stora muskler
3. Lokalsinne
4. Förmåga att koppla bort, sluta tänka på saker när man inte behöver tänka på dem längre
5. Plats i cykelkällaren
6. Stooor balkong
7. Barn (det behöver inte vara mina, vilka sötungar som helst går bra.)

Och så sjuan från Stursk;

Sju saker du har på dig just nu (här blir jag lite orolig, tänk om jag inte har på mig sju saker!?!)
1. glasögon
2. prickigt linne
3. blå tröja
4. mörkturkos kofta
5. vigselring
6. randiga trosor (för om jag inte skriver det, kommer jag oroa mig för att ni tror att jag inte har några på mig)
7. väldigt stora mysbyxor, blå.

4 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jamen hurra!

(Att jag valde en egen variant av sjuan är för att jag precis som du tvivlade på att jag faktiskt hade "sju saker på mig". Det hade liksom blivit:

1. randiga trosor
2. t-shirt
3. jeans
4. en röd strumpa
5. en vit strumpa
6. hår på huvudet
7. tio minuter innan jag måste gå.

Lotten Bergman sa...

Och här kommer slutparentesen:

)

Hanna sa...

här finns en fyraåring man kan få låna om man vill undervisa inom flora och fauna. alltstå inte blommor och bin nu, men om växter och hrm... sånt. :D

lisa sa...

hihi.

Blommor och bin är jag alldeles för lättgenerad för att lära ut, så det är tur att han inte uppnått den åldern!