söndag, april 08, 2007

EFIT 7 april 2007


9.20 Vaknade av väckarklockan, sent men det är ju helg. Läste lite i den omöjliga "Den amerikanska flickan", som är trist som sjutton men jag vet att den kommer bli bra, det blir Monica Fagerholms böcker alltid så småningom, eller åtminstone efteråt. Och så är jag så pass boknördig att jag vill läsa ut det mesta. Örhängena på bilden visade sig vara sjukt obekväma att sova med, så de åkte ur.
10.15 Kallt men fint väder.
11.15 Frukosten färdigäten
12.15 Vi har bakat cheesecake. Som vanligt var det roligast att krossa kexen. Enligt vissa. Kylskåpet är lyxigt fullt.

13.20 Väldigt välstädat, tomt och fint. Det är bra att ha kalas, så man får en anledning att städa...


14.20 Lammsteken på väg in i ugnen. Vid det här laget ser den inte så god ut.



15.20 Störtgod sallad klar

16.20 Steken är också klar!

17.20 Gästerna har anlänt. (Och ätit) Och det är inte lika tomt i hallen längre.

18.20 Det syns inte så bra på bilden, men det snöar.

19.20 Vitsippor hör till de viktigaste presenterna på vår-födelsedagar.
20.20 Cheesecaken är nästan uppäten, så då går gästerna hem. Men lite finns kvar för oss att trycka i oss dagen efter!

21.20 Jag tittar på Helenas tidigare EFIT för inspiration.



22.20 Jag försöker fota kvällens outfit, men det var inte så lätt. Den består av tjocktröja och myspyxor med häng till knäna. Mycket snyggt.


23.10 Lägger mig och läser ytterligare en bit ur evighetsboken, och det börjar faktiskt hända riktigt intressanta saker. Som en katthatande veterinär, och ond bråd död. Bara 200 sidor kvar ungefär.
Se´n är det tack och gonatt.













6 kommentarer:

Helena sa...

Å, så roligt! Jag blev tvungen att nostalgibläddra mina gamla bilder en god stund för att hitta den där sidan... ojojoj, Linköping, länge sedan! :)

Alltid kul med EFIT-bilder, kul att se lite hur du har det.

lisa sa...

Det blir ännu roligare att se bakåt i tiden och jämföra...

Anonym sa...

hmmm kanske är något man skall genomföra, verkar kul

lisa sa...

Det är kul! Testa nästa gång, det är den 19:e april tror jag. SÅ kan du ju skaka liv i din fotoblogg....

Cliff Hanger sa...

Jag har en kompis som brukade vara med på EFIT med sin hemsida, men han har slutat med det för länge sedan. Har fortfarande inte förlåtit honom för det.

Verkar som att du hade en bra EFIT-dag. :-)

lisa sa...

Det var en bra efit-dag, absolut. Varför slutade din kompis och varför börjar inte du?