tisdag, april 03, 2007

Facit

Antal små grävskopor som härjat runt i min mun: Minst 1
Antal slamsugare: 2
Antal hål: ett mindre än vad jag trodde
Antal visdomständer jag är innehavare av: 1
Antal spårlöst försvunna visdomständer som trots åtta röntgenplåtar inte lokaliserades: 3
Antal visdomständer som ska dras: 1
Antal jag kommer ha kvar: 0
Antal gånger jag fick känslan av att vara med i dolda kameran: 2
Antal gånger jag tänkte springa därifrån: några stycken
Antal tårar runna i smyg: ca 5
Antal tandläkare som visade sig vara porträttlika vd:n på bolaget jag tidigare jobbat på: 1 (och det kändes INTE tryggt)
Antal bettskenor jag nog kommer att behöva i framtiden om jag inte genast slutar gnissla: 1
Antal gånger jag ska dit igen inom en snar framtid: 3
Antal frågor jag ångrade att jag inte ställde: 1 (Kan man få bli sövd när de drar visdomständer?)
Antal synliga bevis på att jag snusat: 0!
Antal dregel- och blodfläckar jag inte kände att jag hade runt munnen för jag fortfarande var bedövad när jag gick till Hemköp efteråt: Många små.


Antal kronor kalaset kommer gå på: 5000.

Det är det inte värt.

13 kommentarer:

Unknown sa...

Antal killar som blev påminda av att de också borde gå till tandläkaren: 1

Är jag snål eller rädd?

lisa sa...

En kombination kanske? Men jag förordar att om man är rädd är det lika bra att erkänna det. Om man är snål kan man kanske skylla på att man är rädd, jag vet inte.

SixesAndSevens sa...

Har dragit 2 visdomständer. Gick som smort. Ingen tröst för dig, jag vet.

lisa sa...

Men lite tröst, för det blir en liten jämnvikt mot skräckhistorierna jag hört...

Cliff Hanger sa...

Haha..vilken syn du msåte ha varit! Blodig runt munnen och slö i läppmuskulaturen... :-)

Vad fick dig att tro att du var med i Dolda kameran?

Anonym sa...

är det kritiskt att dra dom då?

eller vill han bara mjölka dig på cash?

senast jag var hos tandläkaren fick jag en tabdborste och plackers - och ett löfte om att jag borrat mitt sista hål.

kanske inte det man vill höra nu men jag kunde inte hålla mig.

men det är värt att ha en schysst ordning i munnen för det kan bara bli dyrarae om man väntar tills det ballat ur totalt

Anonym sa...

ojoj, påminn mig inte. har itne vart där sen de började kosta pengar :/

dina vuxenpoäng: 100

lisa sa...

Syn? Jag har aldrig kännt mig snyggare!!!

Jo, den ska dras. Den sitter inte alls bra, det kommer aldrig bli bra om jag har kvar den. Men tur att det bara är en!

Jag tänker att fixar jag det här nu, så blir det bra nästa år jag går dit. och nästa, och nästa...

Hanna sa...

men fanken. min mun känns som minerad krigsmark från 67.


jag måste också gå till tandläkaren...

lisa sa...

Sturskan: Gör det så har du det gjort! Ta med dig handhållare och musikmaskin. Det ÄR skönt att ha det gjort. Och berätta för tandläkaren att du är skeptisk och nervös.

Cliff Hanger sa...

Får inte jag nåt svar då...?

lisa sa...

Svar? Menar du Dolda kameran? Först var det när jag kom in i väntrummet, för det lät så ohyggligt mycekt från alla salivsugar och allt, och ajg tänkte att nej, så här illa kan det inte låta på riktigt...
Sedan var det när sköterskan kom in med ett tomt papper och bad mig fylla i namn, adress m.m. Jag förväntade mig ett formulär, det blev så dumt.

Cliff Hanger sa...

Ja, det var precis det jag ville ha svar på. Tack! Jag förstår nästan att du trodde att du var med i Dolda kameran.