fredag, april 06, 2007

Filmtips + efterlysning

Såg just filmen Waiting. En ganska bra film. Eller ja, rolig. Och han med de läskiga läpparna från Nollor och nördar är med. En liten bit in i filmen tyckte jag att jag kände igen varenda skådespelare som var med, och började sucka lite över allt för intensiv återanvändning. En liten bit till in i filmen började även en del scener kännas lite väl bekanta. Och det var bara att kapitulera. Jag hade ju redan sett den. Jag är extremt dålig på att komma ihåg titlar på de filmer jag har sett.

Nu kommer den stora frågan; vem har jag sett filmen med? Är det någon i min bekantskapskrets som känner sig träffad? Filmen kom 2005, så jag borde komma ihåg, men det gör jag verkligen inte. Och min kära make envisas med att hävda att han inte sett den. (Frågor som dessa kan tyvärr inte imdb svara på, även om man annars kan få reda på det mesta).

3 kommentarer:

Helena sa...

Jag har såklart ingen aning, men: Kom ihåg EFIT!

lisa sa...

Japp, jag är i full gång! fyra foton so far.

Helena sa...

Bra, jag också!