torsdag, maj 03, 2007

Ett Foto I Timmen 2 maj

Jag vet. Det är inte hela dagen. Men om jag hade fotat på jobbet hade jag
1, garanterat fått jord i kameran,
2, avslöjat lite väl lätt var jag arbetar
Men håll till godo med resten av dagen!

06.00 Det är mycket som ska med till jobbet. Det jag ägnar mest tid åt på morgonen är att samla ihop allt.



07.00 Det är fler än jag som ska till jobbet. Men ovanligt få på just den här bilden. Fint morgonljus är det i alla fall.


07.00 - 15.40: jobb jobb jobb. Ogräsrensning mest.


15.48: På väg hem. På min älskade cykel med min älskade cykeldator.

17.00 Matlagning. Jag tillhör en av de få som fortfarande tycker mycket om linssoppa trots att jag inte är vegeterian längre. Och ja, det var godare än vad det ser ut...



18.00 Jag letar febrilt efter mitt okulärträdbesiktingsprotokoll. Det ska finnas någonstans här, men jag hittar det inte. Det hade varit en bra hjälp på GrönaKommandoGruppens möte, som började halv sju. Jag klarade mig dock bra utan pappret, även om jag blev hotad med uteslutning för att jag inte kunde hålla med om att alla stora träd på området bör tas ner ögonaböj. Som tur var, var jag inte ensam om att försöka var lite sansad. Mötet varade i två och en halv timme, så när jag kom hem var det kvart över läggdags. Därför får ajg avsluta emd en bild på ett av alla de träd som diskussionerna gällde. Det här står utanför vårt köksfönster, och jag blir dessvärre tvungen att kedja fast mig vid det när de ska ta ner det om jag vill ha kvar det. Inte ett argument kunde bita på PRO-falangen i det här fallet...


2 kommentarer:

johanna sa...

Åh, du kunde ju fotat nån blomma eller nåt på jobbet. jag sugen på lite blomster!
och morgonbilden på bron, jag vet hur få folk det är som åker till jobbet då (just där till och med!). men det är ganska skönt, lugnt och lite harmoniskt så tidigt.

lisa sa...

Blomster kommer så småningom...