torsdag, maj 17, 2007

SNART MITT!




Det finns rabarber! Hörni, det finns rabarber! Allt annat är förlåtet!
Det finns också:
ett redskapsruckel delvis av eternit
en byssja/ruckel
ett dött träd
två levande fruktträd, varav ett är ringbarkat och alldeles snart dött, men det andra är fint
två vinbärsbuskar
en väldigt kort idegranshäck
en stenlagd uteplats
kirskål överallt
tulpaner
syrener
kaprifol som växer ända in i redskapsskjulet
kronärtskockor
300 kvadrat förvuxen gräsmatta
sniglar
en motorväg och massa tågspår alldeles nära
både extremt välskötta och extremt ovälskötta grannlotter
Och tänk vad fint det ska bli! Det kan bli exakt hur bra som helst.
Det enda som hindrar mig nu, jag står här i strartgroparna med spaden i högsta hugg, är att styrelsen för lottområdet ska godkänna mig, samt att jag ska langa upp 6000. Och det borde inte vara något problem. Och jag hoppas det går väldigt, väldigt fort!

9 kommentarer:

Helena sa...

Ser ut som ett ställe med potential! Lycka till!

SixesAndSevens sa...

Åh vad kul! Jag kommer och proppar i mig vinbär sen. Finns det både röda och svarta?

Cliff Hanger sa...

Mycket frukt och grönt som du kan äta! Sniglarna går också att äta! :-)

Saring sa...

INTENSIVASTE GRATTIS!!!!! FY FABIAN SÅ UNDERBART!!! GÖTT!

lisa sa...

tackar tackar! Visst kan ni föreställa er hur bra det kan bli?

johanna sa...

gött.
jag känner hur det kliar i dina fingrar! :o)

Per sa...

Åh, eternit. Så shysst, jag kan hjälåpa dig att leta efter mer om du lovar att fortsätta ha en eternitbod.

lisa sa...

jag hade gärna haft en hel eternitbod om den var just hel... men den här är så rutten att den nog måste dö. Eternit kan annars vara riktigt snyggt.

Anonym sa...

Kronärtskockor! Vad lyxigt.

Hoppas affären går i lås. Jag vill såklart läsa allt om hur potentialen blir verklighet.