torsdag, juli 05, 2007

bajsväder

Jag försöker verkligen låta bli att klaga. För jag har extremt låg tolerans när det kommer till folk som gnäller över en skur eller två. Men. Fyfan vilket tråkigt väder!

Vid lunctid var regnställ nummer två genomblött.
Omklädningsrummet är som en bastu, där femton pers delar på ett torkskåp.
Allt är fuktigt, hela tiden. Kläder torkar inte över natten.
Skor är fuktiga konstant.
Det är svettigt ute, så man blir även blöt innifrån.
Handskarna går att vrida ur efter varje rast.
Hinken med ituklippta sniglar fylls sakta men säkert av regnvatten, så allt blir en riktigt äcklig sörja.

Och det ska bara fortsätta och fortsätta.

7 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Uuuäähh... klipper ni i dom??

lisa sa...

Ja, annars dör dom inte ordentligt. Men man vänjer sig, jag tycker inte det är äckligt längre, förutom då när de legat i en hink en hel regning dag...

johanna sa...

det är dags att arbeta nakna! komma närmare naturen och allt.

lisa sa...

hahaha! då slipper vi debatten om arbetskläder i alla fall...

Hanna sa...

en hink med klippta sniglar och vatten? det var det läbbigaste idag. du är en stark kvinna. jag beundrar dig.

Anonym sa...

Helt rätt att klaga över vädret! Jag tog mig en cykeltur igår och var tvungen att gå in i en affär och köpa nya byxor, dom jag cyklat i var dyngsura! Jag skulle nämligen gå på en schoppingrunda och prova kläder. Alla växter dränks i allt vatten. Hur skall det gå med tomater, physalis och allt? Jag vet att vi har välfärdsproblem, men jag vill ha sol ändå!
mamman

lisa sa...

Vad vill vi ha?
Sol Sol Sol Sol!!!