torsdag, juli 19, 2007

Läskoma

Tack du Sturskan för tipset om boken Tidsresenärens hustru, av Audrey Niffenegger. Det kom en dag i vintras. På promenad. På en kyrkogård. Men. En liten varning hade kanske varit på sin plats. Ett läskoma mitt under socialsemestern kom lite olägligt. Shit vilken bra bok.

Och innan dess då? Tecken till kärlek, av Jan Kjaersgaard. Också den hur bra som helst. Men honom har jag ju läst av innan. Nu återstår bara frågan, varför väljer du inte så här bra böcker i bokcirkeln?

(förresten, blogga på semestern, hur it är inte det?)

4 kommentarer:

Hanna sa...

Haaa! Nu fick du mig att högljutt garva här i ensamheten. Dagens roligaste. Svaret på frågan även om den månne var retorisk är; jag har ingen aning. Kanske prestationsångest?

Kram på dig där uppe i semestern!

Helena sa...

Ja, tidsresenären är underbar! Själv har jag börjat läsa om gamla böcker av Maria Gripe. :)

Anonym sa...

blogga på semestern är ju bra.

eller hur?

lisa sa...

prestationsångest? haha, kanske det.

Gripa ja, jag lyckades dessvärre missa nästan hela följetongen på sommarlovsradioföljetong för några veckor sedan.

semesterbloggande är bra.