söndag, juli 15, 2007

Semestern so far



Jag har semester. Om man ljuger lite, kan man säga att min semester varar i två veckor. Hittills har allt varit kalas!

Torsdag; Dagen efter Dropkick Murphys spenderades bland annat på Naturhistoriska muséet. Ett riktigt bra museum, speciellt de gamla delarna. Jag gillar 50-tals-museimontrar.
Fredag; Okej. Jag jobbade. Men kakan var god! På kvällen blev det indiskt på Redford (detta konstiga namn, men maten var som vanligt god. I love Palak Paner. Och jag vill ta tillfället i akt att be om ursäkt till alla er som googlar er hit i jakten på palak-paneer-recept. Hittar ni något får ni gärna säga till) och öl på JärntorgsBishopsArms. Där blev dock tjuvlyssningarna allt för sorgliga, så vi gick hem och kollade på the Office istället. En serie så pinsam att jag måste var beredd med en kudde att hålla för ansiktet när det blir för mycket. Fast ändå rolig. I lagom dos.
Lördag; Landet! Vi hälsade på vännerna som flyttat ut på landet. Verkligen landet. Väldigt mysigt. Och så var det ju Bluegrassfestival. En konstig upplevelse.
Söndag; Utflykt på landet! Till ett nedlagt, eller snarare resterna av ett nedlagt kraftverk. Väldigt snyggt. Sten, vatten, lite växter. Mycket industrialismromatik. Så mycket mer kan man inte begära av en utflykt. Sedan var det dags att åka hem. Biljettautomaten var paj, och det kom ingen konduktör på hela vägen. Och tur var väl det, för jag skulle ha vägrat betala för den resan. Över en timme i en vagn fullknökad med tre lag på väg till den vidriga företeelsen Gothia Cup. Jag hade tur som hade öronproppar med mig (och lite otur för att de inte hjälpte). Min kära make däremot hamnade mitt i fjortistjejsmeten. Han var inte så nöjd, snarare lomhörd. Som plåster på såren, alternativt för att fira att vi lyckats planka på tåget, smällde vi i oss varsinn ost- och baconburagre på Södra Liden. Förnämligt.

2 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Vaddå sorgliga tjuvlyssningar..? Berätta mer!

lisa sa...

det var en snubbe som ringde till en som han ville ha som sin älskarinna, och blev fett nobbad, kanskle beroende på att han berättade att han precisblivit pappa, men det var ingen fara, för frun och barnet var på landet...