söndag, augusti 26, 2007

Bokstatistik

Jag har läst 78 böcker mellan den 22 augusti i år och den 22 augusti förra året.
Det är dags att statistikera lite.

De här har varit exeptionellt bra:
Anna Gavalda Tillsammans är man mindre ensam
Mariette Glodeck Röda vita rosen
Lotta Lundberg Allt jag vill ha
Lotta Lundberg Skynda kom och se!
Susanna Alakoski Svinalängorna
Jonathan Safran Foer Extremt högt och otroligt nära
Jan Kjaerstad Tecken till kärlek
Audrey Niffenegger Tudsresenärens hustru
Sara Kardefors Fågelbovägen 32


De här blev bra ändå tillslut:

Milennium-triologin av Stieg Larsson

De här har varit riktigt kassa:
Mian Lodalen Trekant
Emma Hamberg Mossvikenfruarna
Lillemor Östlin Hinsehäxan
Ulf Lundell Jack

De här var riktigt roliga:
Erlend Loe Volvo lastvagnar
Annika Lantz 9 1/2 månad

De här har varit en besvikelse:
Anna Gavlada Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans
Anna Gavlada Jag älskade honom
Marina Lewycka En kort berättelse om traktorer på ukrainska


Bra icke-skönlitterärt:

Johan Hilton No tears for queers
Fredrik Strage Fans

Ska ni bara läsa en, läs Tidsresenärens hustru. Eller möjligtvis Extremt högt och otroligt nära. Bättre än så blir det inte.

2 kommentarer:

Helena sa...

Skoj! Jag ska statistika vid årsskiftet...

lisa sa...

det är ju lite mer vettigt egentligen.