torsdag, augusti 23, 2007

en i mängden

Alltså facebook. Det har man ju läst om nu. Både ett och tre och femtielva inlägg om olika bloggare som antingen är med, eller inte alls förstår sig på grejjen och minsann inte ska med men som ändå några dagar senare bara skulle testa och blev fast. Tydligen håller folk på med det på jobbet. De som har såna jobb.

Jag blev lite rädd av myspace. Och förstod inte riktigt meningen, och kände mig fånig för jag hade ju inget där att göra. Facebook, är det typ samma fast man slipper musiken? Men tvingas att stå ut med en massa annat konstigt? Och måste man hitta på tuffa namn och ladda upp snygga bilder och ha 10 000 pers på någon slags lista över folk man aldrig sett men som ändå vill vara vän med en?

Kunde vi inte ha enats om att först kom soc.nu, sedan blev politik tråkigt och då började vi blogga?

7 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt att just facebook blivit sådan knasig fluga.

vad skall man med det liksom?

lisa sa...

ja precis, vad ska det vara bra för?

Helena sa...

Det är åtminstone 10000 gånger bättre än myspace. Plus att det är lite kul att typ alla man någonsin känt finns där, så man kan morsa på folk man inte sett på tio år och få veta att de har tre bäbisar och bor i Skövde eller guvetvad.

johanna sa...

jahaja, myspace får jag inte riktigt ihop det med så ska man kolla på facebook då?
eller måste man?
suck.

Jonte sa...

Myspace är ju bra om man vill kolla upp något band, men annars orkar man ju inte med det. Sen finns ju High 5 eller vad det heter. Verkar helt meningslöst, med jobbig reklam och sånt. Samt mest folk som verkar vilja ragga på nätet. Ibland känner man sig gammaldags.

lisa sa...

det var just för det där med alla från förr som gjordfe mig myspacerädd. men man kanske ska gå in på facebook och smygkolla?

jag både vill och inte vill. lite nyfiken är man ju, så som det hypas. men samtidigt känns det så oootroligt onödigt.

Helena sa...

Klart det är onödigt. Men kul. Jag lovar att ge dig blommor om du lägger till My Garden. :)