onsdag, september 26, 2007

Imorgon

Jag vill hänga på bokmässan, bland de lite roligare brenchmänniskorna, insnyltad utan att ha där att göra. Jag vill känna det lite pirriga nervösa när jag betalar den ohyggligt dyra biljetten om huruvida de just det här året kommer säga att
nej, men du hör ju inte till branchfolket, du är ju bluff och båg.
Jag vill gå där och äta småäckligt godis, få ont i fötterna och svära över att jag har för mycket kläder på mig och med mig. Möla ryggsäcken full med gratispennor, äpplen och brochyrer. Och tidningar och böcker. Och årets pettsonochfindusalamacka. Dricka dyrt kaffe och äta muffin som inte hunnit bli torr. Låtsas att jag hör till.

Men nej. Imorgon ska jag skyffla grusgångar hela långa dagen (ända fram tills vi ska på nå´t jippo). Kunde inte min näst sista dag varit igår?

3 kommentarer:

Anonym sa...

tror att det är mer givande att rodda grusgång än att hänga med "det fiiina" bokfolket :)

fast det blir kanske ingen muffins då ?

Helena sa...

Jag skulle också vilja gå på bokmässa... Men jag ska frysa på Ica och bjuda på juice. Och imorgon ska jag frysa på Ica och bjuda på kycklingwok. Men sen kanske jag hade gått om det inte vore så dyrt...

lisa sa...

Jag ska gå på söndag, i sällskap med mor och pöbeln :)